Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشاپلیکیشن و نرم افزارویژه

8 تا از بهترین نرم افزارهای اسکرین رکوردر در لینوکس

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر به دنبال این هستید که تصویر زمینه خود را در سیستم‌عامل لینوکس ضبط کنید، ما لیستی از بهترین نرم افزارهای اسکرین رکوردر را به شما معرفی می‌کنیم. اینگونه می‌توانید هنگام تدریس یا ساخت ویدئو، از صفحه نمایش خود فیلم بگیرید.

بهترین نرم افزارهای اسکرین رکوردر یا ضبط صفحه در لینوکس

در این لیست ما هردو برنامه‌های ساده و پیشرفته را برای لینوکس قرار داده‌ایم. همچنین نرم افزارهای مفید برای Ubuntu را نیز تست و لیست کرده‌ایم.

1. Gnome Screen Recorder

اگر سیستم لینوکس شما در حالت Gnome Desktop Shell قرار دارد، نیازی به دانلود هیچ برنامه third-party ندارید. این نسخه دارای یک نرم افزار ضبط صفحه زمینه است که به روی Wayland و Xorg به خوبی کار می‌کند.بهترین-نرم افزارهای-اسکرین-رکوردر-لینوکس-2

شما می‌توانید با سه حالت تمام صفحه، پنجره‌ای و قسمت‌بندی از صفحه‌تان فیلم ضبط کنید. برای این کار لازم است کلیدهای میانبر Ctrl + Alt + Shift + R را فشار دهید. با اینحال این ابزار توانایی ضبط صدای درونی یا میکروفن را ندارد و تنها از فرمت WEBM پشتیبانی می‌کند.

2. SimpleScreenRecorder، از بهترین نرم افزارهای اسکرین رکوردر

ابزار SimpleScreenRecorder یکی از برترین‌ها در سیستم‌عامل لینوکس است. این ابزار قابلیت‌های مختلفی مانند تنظیم نرخ فریم، اضافه کردن صدای بیرونی و درونی، تغییر نرخ بیت، ضبط نشانگر و پشتیبانی از فرمت‌های مختلفی مانند MP4، MKV و WEBM دارد.best-screen-recorder-for-linux-3

همچنین می‌توانید فضای دلخواه خود برای ضبط تصویر را انتخاب کنید. تنها مشکل این اسکرین رکوردر عدم پشتیبانی و سازگاری با سرور Wayland صفحه نمایش است. برای نصب آن ترمینال را باز کنید و دستور زیر را اجرا نمایید:

sudo apt install simplescreenrecorder

3. Kazam

برخلاف نرم افزارهای دیگر، این ابزار نه کاملاً ساده و نه کاملاً پیشرفته است. با اینحال ویژگی‌های مهمی مثل ضبط تصویر صفحه به شکل‌های مختلف، انتخاب ضبط نشانگر، انتخاب ضبط صدای درونی و صدای میکروفن را دارد.

best-screen-recorder-for-linux-4

علاوه بر این موارد، می‌توانید برای شروع ضبط، تایمر بگذارید. برنامه Kazam از فرمت‌های MP4، AVI و WEBM پشتیبانی می‌کند و می‌توانید مقصد ذخیره شدن ویدئوها را مشخص نمایید. همچنین امکان مشخص کردن نرخ فریم را دارید. برای نصب، ترمینال را باز کرده و دستور زیر را بنویسید:

sudo apt install kazam

تنها مشکل این ابزار عدم پشتیبانی و سازگاری با سرور Wayland صفحه نمایش است. بنابراین به‌طور کلی Kazam جزو بهترین نرم افزارهای اسکرین رکوردر قرار می‌گیرد.

4. Peek

اگر به دنبال ضبط کننده صفحه نمایش برای ساخت GIF در Ubuntu هستید، نرم افزار پیک انتخاب خوبی است. این ابزار در کنار این فرمت، فرمت‌های MP4، WEBM و APNG را نیز به شما ارائه می‌دهد.

بهترین-نرم افزارهای-اسکرین-رکوردر-لینوکس-4

برای استفاده از آن کافی است برنامه را باز کرده، فریم را روی قسمت دلخواه گذاشته و روی Record کلیک کنید. همچنین می‌توانید صدا را نیز از قسمت ترجیحات فعال نمایید. در این بخش تنظیمات دیگری چون تایمر، نرخ ریت، ضبط نشانگر و موارد بیشتر قرار دارد. برای نصب آن ترمینال را باز کرده و دستور زیر را اجرا کنید:

sudo add-apt-repository ppa:peek-developers/stable
sudo apt update
sudo apt install peek

5. از بهترین نرم افزارهای اسکرین رکوردر، Kooha

ابزار Kooha با رابط کاربری بصری، دارای کلیدهای مختلف برای روشن و خاموش کردن ویژگی‌های متفاوت است. این نرم افزار علاوه بر تمامی ویژگی‌های قبلی که دارد، این امکان را به کاربران می‌دهد تا از منبع دیگری نیز تصویر ضبط کنند.

بهترین-نرم افزارهای-اسکرین-رکوردر-لینوکس-5

به عنوان مثال می‌توانید از مانیتور دیگری، ویدئو ضبط کنید. تغییر محل ذخیره، فرمت، نرخ ریت، فریم و تایمر نیز در تنظیمات Kooha قرار دارد. برای نصب آن، ترمینال را باز کنید و دستور زیر را اجرا نمایید. برای این کار ابتدا باید Flatpak را نصب کنید تا این نرم افزار نیز به روی سیستم‌عامل لینوکس نصب شود:

flatpak install flathub io.github.seadve.Kooha

6. Blue Recorder

اگر با برنامه گرین رکوردر آشنا بوده باشید، از برنامه بلو رکوردر لذت خواهد برد. با رابط کاربری مشابه اما ویژگی‌های بهبود یافته، به روی هردو سرور Wayland و Xorg عمل می‌کند.

فایل‌های خروجی را می‌توان با فرمت‌های MP4، AVI، MKV، WMV، NUT و GIF دریافت کنید. شما می‌توانید با اندازه‌های دلخواه، ویدئو ضبط کرده و گزینه‌هایی مانند صدا، نشانگر، نرخ ریت و تایمر را نیز فعال نمایید.

بهترین-نرم افزارهای-اسکرین-رکوردر-لینوکس-6

برای نصب این نرم افزار لازم است ترمینال را باز کرده و دستور زیر را بنویسید. در کامپیوترهای Ubuntu پس از اجرای این دستور، ابزار Snap به طور خودکار باز می‌شود.

7. OBS Studio

در ادامه لیست بهترین نرم افزارهای اسکرین رکوردر و ضبط صفحه زمینه در لینوکس، نرم افزار OBS Studio نیز قرار دارد. این اپلیکیشن نه تنها برای ضبط ویدئو، بلکه برای استریم و پخش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امکاناتی مثل اضافه کردن وب کم، صدا، تغییر نرخ بیت، تغییر منبع و تنظیمات پیشرفته نیز در اختیار شماست. فرمت ویدئوها به طور پیش فرض MKV بوده اما می‌توانید آن را به MP4، MOV، FLV، TS و M3U8 تغییر دهید.

best-screen-recorder-for-linux-7

از معایب این ابزار عدم کارکرد صحیح به روی سرور Wayland است. در نتیجه پیش از ضبط، از سرور Xorg استفاده کنید. برای نصب آن ترمینال را باز کرده و بعد کد زیر را اجرا نمایید.

sudo add-apt-repository ppa:obsproject/obs-studio
sudo apt update
sudo apt install obs-studio

8. VokoscreenNG، از دیگر بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه تصویر

برنامه VokoscreenNG یکی دیگر از ابزارهای پیشرفته برای لینوکس است که ضبط با وب‌کم هم دارد. اگر قصد دارید ویدئوی آموزشی با وب‌کم و صدا ضبط و تولید کنید، این اپ برای شما مناسب است.

انتخاب اندازه صفحه، نرخ فریم، اضافه کردن صدا، زمان‌بندی و داشتن دسترسی به اسناد متنی از دیگر مزایای این اسکرین رکوردر محسوب می‌شود. شما می‌توانید فایل‌های تان را با فرمت‌های MKV، MP4، MOV، AVI و WEBM ذخیره کنید.

best-screen-recorder-for-linux-8

خوشبختانه نرم افزار VokoscreenNG درحال حاضر معایبی ندارد و به همین دلیل جزو بهترین‌هاست. برای نصب آن ترمینال را باز کرده و کد زیر را اجرا کنید:

sudo apt install vokoscreen-ng

این 8 نرم افزار جزو بهترین نرم افزارهای اسکرین رکوردر در لینوکس بوده که شامل اپ‌های ساده و پیشرفته هستند. امیدواریم معرفی آن‌ها به شما کمک کرده باشد. برای بازیابی فایل های پاک شده‌تان در لینوکس، این مطلب را بخوانید.

منبع
beebom.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا